16 Mart 2010 Salı

Etli Nohut (kuru domatesli,kuru aci biberli)


Kis aylarinda sevilerek tüketilen,genelde ev hanimlarinin kurtaricilarindan olan ürünlerdir kuru gidalar. Hem saglikli, hem besleyici, hemde yapimi cok kolay.

.Nohut (güz karari) kac kisi icin pisireceginize bagli.
Sogan 2 orta boy.
1 corba kasigi domates salcasi.
1 corba kasigi biber salcasi.
Kuru domates(ben 7-8 tane kullandim)
Kuru aci cicek biberi.
Et(tosun eti göz karari)
Sivi yag, 1 corba kasigi ter yag da eklenebilir

.Aksamdan nohutlar yikanir ve büyükce bir kaba alinir.Üzerini örtecek kadar su eklenir, üzeri örtülür sabaha kadar birakilir.
.Nohutlar yikanir,düdüklü tencerede nohutun cinsine göre pisirilir.(ben düdük sesi duyulduktan sonra orta hararetli isida yarim saat pisirdim).Etler istedigimiz büyüklükte dogranir,onlarda düdüklü tencerede etin cinsine göre pisirilir.(Ben yirmi dakika kadar pisirdim).
.Nohut ve etler pisince,büyükce bir tencereye sivi yag koyulur, soganlar minik minik dogranir, salca lar ilave edilir.Nohutlar ve et ilave edilir.Nohutun suyundan ve etin suyundan göz karari eklenir.Kuru domatesler iki üc parcaya bölünür,aci bibirler bütün olarak eklenir.Tuzunuda ekleyip tahta kasik yardimi ile karistirilir.Tencerenin agzi kapatilir,özlesene kadar pisirilir.
afiyer olsun.

9 yorum:

  1. Emelcim beni ziyarete geldigin ve güzel yorumun icin tesekkürler...Duisburgu okuyunca cok sevindim.nedense Almanyadan yazan bir blogcuyu tanimak beni dahada mutlu ediyor.Kisa bir süre önce Almanya blogcular bulusmasi gerceklesti..Kötü hava sartlari nedeni ile yinede 7 kisi farkli yerlerden biraraya gelebildik..Insallah ilerideki aylarda birdaha bulusmacagiz.senide aramizda görmek isteriz...Berlinden Duisburga selam sevgiler

    YanıtlaSil
  2. mmmmm... Senin de ellerine saglik arkadasim... Ayrica biraktigin o simsicak yorumuna cok tesekkür ediyorum, evet Alman arkadaslar yemeden cok iyi anliyorlar ama yapmaktan pek degil.... Bilhassa genc jenerasyon mutfakta gecen zamana acidiklarini söylüyorlar... Haklilar mi sence? Sevgilerimle cok öptüm...

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık canım,nefis olmuş.

    YanıtlaSil
  4. emelcim bayılırım nohuta.acılı olmasa benim için daha iyi olur ama.bide taze ekmeği banı yiyecen yanındada turşu.öğlen yemeği yemedimde yoksa obur değilimdir ha:))

    YanıtlaSil
  5. bayilirim nohuta ama ne esim ne de cocuklar yemedigi icin ne zamandir yapmamistim ama azicik ta olsa pisirecegim kendim icin eline saglik

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar Emelcigim,
    ellerine saglik, harika bir nohut yemegi olmus, bende cok severim. Yaninda da pilavla harika olur, sevgiler....

    YanıtlaSil
  7. Canım ellerine saglık. Çok nefıs görunuyor. Sayfamda yazdıgın yorumun ıcın sana ayrıca tesekkur etmek ısterım.
    Sevgıler..

    YanıtlaSil
  8. nefis görünüyor, ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  9. aci biberle kuru dometesle nefis olmustur, birden karnim acikti yemegi görünce ellerine saglik canim

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...