15 Nisan 2010 Perşembe

Feldsalat - Semizotu - Frenk salatasi - Kuzu gevregi.


Yanlis bilgi vermek istemiyorum, cok arastirdim fakat net bir sonuc elde edemedim. Almanya da feldsalat ismi ile satin aliyorum. Tam Türkce karsiligi galiba yok, semizotu gillerden bir bitki olabilir, kesinlikle semizotu degil. Bilgisi olan varsa beni de bu bitki hakkinda aydinlatirsa sevinirim.
Cok lezzetli bir bitki, saglikli olduguna inaniyorum, salata ve yogurtlu meze olarak tüketiyorum. hic pisirerek denemedim.

Feldsalat (kisi sayisina göre)
2-3 yaprak kirmizi yaprakli kivircik marul (red leaf lettuce)
1 domates.
1 orta bok salatalik.
1 kücük kuru sogan.
Zeytinyag.
Yarim limon.
Tuz.

Feldsalat ve marullari ici su dolu genisce bir kaba koyalim. Icine biraz tuz ve sirke ekleyelim 5 dakika bekletelim.(Sirke ve tuz bitkilere yapisan minik böceklerin temizlenmesine fayda sagliyor.) Güzelce yikayalim ve suyunu süzdürelim. Genisce bir kaseye feldsalat lari yerlestirelim.Üzerine marullari hirpalamadan dogruyalim, sogan, domates, salataligida istedigimiz büyüklükte dogruyalim. Üzerine zeytinyag, limon suyu, tuz dökelim, güzelce karistiralim servis tabagina yerlestirelim.
Afiyet olsun.

11 yorum:

  1. Senin sayende bende bu konuda bilgilenmis oldum canim. Önceleri bende Feldsalat'i semiz otu sanardim ama öyle degilmis hernekadar da birbirlerine benzeseler. Salatalarin bastaci bizler icinde, ellerine saglik diyorum.

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. semiz otu degil dedigin gibi sadece goruntusu benziyor,ama ben de bayiliyorum bu salataya

    YanıtlaSil
  3. semizotuna cok benziyor gercekten. merak ettim, farkli otlari denemeyi cok severim. elinize saglik. turkiyeden sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Biliyor musun Emelcim, Almanya`ya ilk geldigimde ben bu salatayi alip, semizotu seklinde pisirdim, ay evi bir kötü koku sardi ki sorma gitsin... Nereden bilirdim, Almancam da yoktu, ben semizotu sanip aldim marketten... Sonrasinda kayinvalidem geldi de durum aydinlandi... Bu sazanligimi asla unutamam... Feld Salatla öyle tanistik ama o gün bugündür soframizin bastaci... Ellerine saglik diyor, sevgilerimi yolluyorum...

    YanıtlaSil
  5. Münster, Yorumun için çok teşekkür ederim biraz önce Semiz otu diye feldsalat aldım ve bu yazıdan sonra pişirmemeye karar verdim :)

    YanıtlaSil
  6. Keşke bu yazıyı ben de pişirmeden önce görseydim :/ Ben de semizotu diye alıp hep yoğurtlu soğuk salata şeklinde yapıyordum. Bugün dedim bir de semizotu yemeğini deniyim ve Vogerlsalat(Feldsalat) alıp aynı semizotu yemeği gibi pişirdim. Allah'ım şuan tüm ev kokuyor, yemeği o kadar acı oldu ki yenmiyor mecbur dökücem. :( Aman diyim sakın bu Vogerlsalat'ı(Feldsalat) pişirmeyin!

    YanıtlaSil
  7. Hindiba olduğunu ögrendim.

    YanıtlaSil
  8. Ben de İsviçre'de nüsslisalat diye birşey aldım ve semizotu mu değil mi diye araştırırken sizin blogu buldum :) En iyisi salata olarak tüketelim...

    YanıtlaSil
  9. Kuzu marulu ama türkiyede yok sadece tohum olarak var..

    YanıtlaSil
  10. kuzugevreği imiş genşler

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...