26 Aralık 2010 Pazar

Domates Çorbası...

Domates Çorbası.


Çorba tarifi yazmak yada birine tarif etmek benim için çok zor. Bizim evde hemen hemen her gün çorba pişer. Arşivimde de bir çok çorba tarifi mevcut, iş yazmaya gelince hep sonraya bırakıyorum. Dediğim gibi benim için zor çünkü çorbalarımı hep göz kararı pişiriyorum nasıl tarif yazacağımı da kestiremiyorum. Neyse Rabbim utandırmasın, tarifi deneyenlerde gözlerinin ve ellerinin kararını kullansınlar. Ben kaba taslak bir tarif vereyim, çorbayı az yada çok yapacaklar malzeme miktarını kendilerine göre ayarlasınlar.

Yaklaşık 3 çorba kaşığı tepeleme un.
1 kutu donates püresi (tomaten passiert) 400gr kadar.
Yarım çay bardağı sıvı yağ.
 1 çorba kaşığı tereyağ.
 Taze çekilmiş karabiber.
Pulbiber.
Kuru nane.
Fesleğen (isteğe bağlı)
Tuz.
 Varsa et vada tavuk suyu.
Domates püresi.

Domates çorbası.

 Üzeri için:
Taze kaşar peyniri.
 Kızarmış ekmek.(ekmeklerimizi minik minik doğrayalım, teflon tavada tereyağı ile güzelce kavuralım)
 Kurutulmuş maydanoz.

Çorba pişireceğimiz tenceremize sıvı yağımızı koyalım ve unumuzu ilave edelim, güzelce orta hararetli ocakda kavuralım. Un kavruldukdan sonra üzerine domates püresini ilave edelim. ( Bu arada tahta kaşıkla karıştıralım domates püresi ve un birleşince helva kıvanını alıyor panik olmayalım yakmadan kavuralım ) Göz kararı soğuk su ilave edelim ve tel çırpıcı ile güzelce çırpalım.( Varsa et vada tavuk suyuda kullanabiliriz, lezzetinde çok büyük değişiklik yapıyor.) Tuzunu, karabiberini, pulbiberini, nanesini ekleyelim. Sürekli çırparak kaynatalım ve kısık ateşde pişirelim. Piştekden sonra servis tabağına alalım ve üzerine kızarmış ekmek, kaşar peynirı ve kurutulmuş maydonoz ekleyelim. Sıcak sıcak servis yapalım.
Afiyet olsun.

8 yorum:

  1. emelcim ellerine emegine saglik corban nefiss görünüyor..sicacik sevgilerimle.. mutlu pazarlar..

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Emel,
    Bizdede hergün çorba pişer bazen ne pişirsem diyede oldukça düşünürüm.
    Domates çorbası oğlumun en sevdiği çorba . Ellerine sağlık,sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Eline sağlk Emelcim

    YanıtlaSil
  4. emelcim ellerine saglik corba nefis görünüyor, not aldim, en kisa zamanda denemek istiyorum
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  5. Çorbaya her daim varım.Helede domates çorbasına..ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. en sevdiğim çorbadır kendileri..elinize sağlık.ben de aynı şekilde yapıyorum,biraz da fesleğen katınca tadına doyum olmaz..
    blogunuzu izlemeye aldım,bana da beklerim..
    filizinevi.blogspot

    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. 2010 yılı acılarımızla, sevinclerimizle geride kaldi...
    Umarım 2011 hepimize daha fazla umut, daha fazla sevinç ve daha fazla mutluluk getirir
    MUTLU SENELER ...
    Sevim

    YanıtlaSil
  8. Sağlıklı ve güzel bir yıl dilerim. Sevgiler.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...