9 Ocak 2011 Pazar

Cevizli, Kurutulmuş Domates.

Cevizli Kuru Domates.
Bu sabah kahvaltı hazırlamak için mutfağın yolunu tuttum. Çocuklar evde değildi, sadece kahvaltılıklardan oluşan basit bir kahvaltı hazırladım. Çayı demledim, kahvaltı tabağına uzun süre önce yeleşen kurutulmuş domates ler dikkatimi çekti. Bir kısmı beğenilerek tüketilmiş, bir kısmı uzun süredir rabet görmeyen kuru domatesler. Hemen kalktım 3-5 dakikada resimde gördüğünüz kahvaltılığı yaptım, iyikide yapmışım. Eşimde bende çok beğendik, domatesleride ziyan olmadan beğenerek tükettik.
Tavsiye ederim.

10 tane kurutulmuş domates (getroknete tomaten) Burada hazır kavanozda sıvı yağ içinde satılıyor,ondan kullandım.
1 diş sarımsak.
6-7 tane ceviz içi ( Benim cevizlerim Türkiye den, lezzet olarak burada satılanlardan çok daha güzel.)
1 çay kaşığı kekik.
1 çay kaşığı pulbiber.
1 çay kaşığı kuru maydanoz.
yarım çay kaşığı taza çekilmiş karabiber.
yarım çay kaşığı kuru nane.
yarım çay bardağı zeytinyaği (kullandığım zeytinyağ da Türkiye den( körfez den)
1 tatlı kaşığı nar ekşisi.
çok az tuz.



Kuru domatesleri küçük küçük doğruyalım, karıştırma kabına koyalım. Cevizleri  temiz küçük bir poşetin içinde üzerine vuraraka hafif parçalıyalım. ( Ben bu şekilde yaptım siz mutfak robotu kullana bilirsiniz) Domateslerin üzerine ekliyekim. Kekik, pulbiber, karabiber, nane, maydanoz çok az tuz ekleyip karıştıralım. Son olarak da zeytin yağ, nar ekşisi ekleyip güzelce karıştıralım ve servis tabağına aktaralım.
Afiyet olsun.

3 yorum:

  1. pembetatlar.blogspot.com9 Ocak 2011 16:32

    Emelciğim ellerina sağlık canım...

    YanıtlaSil
  2. Emelciğim ellerine sağlık çok lezzetli bir salata oluyor aklıma takıldı domatesleri haşlamadan çok kuru olmuyormu ben mutlaka bir iki taşım haşlıyorum

    YanıtlaSil
  3. selam tam ağzıma layık.kuru domatesleri önceden sıcaksuda bekleticek miyiz.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...