3 Mart 2011 Perşembe

Kıymalı Börek...

Kıymalı börek, servis aşaması.
Kıymalı börek.


Bizim evde kıymalı börek çok sevilir. Çok sık pişirdiğim bir börek değil, belki bu nedenden dolayı pişirdiğimde eşim ve  çocuklar bayram yapıyorlar:)) Dört kişilik bir aile olduğumuz için, ben küçük bir borcam kullandım. Bu börek dört yufkadan oluşdu, aşağıdaki malzemeler tamamen göz kararı. Kişi sayısı ve fırın tepsisinin büyüklüğüne bağlı.


Hamur  Malzemesi:
göz kararı un, tuz, ılık su.

Kıymalı Harç :
400 gr kadar kıyma.
3-4 orta boy kuru soğan.
maydanoz.
taze çekilmiş karabiber.
kıtmızı pulbiber.
tuz.

Sos Malzemesi:
1 su bardağı yoğurt.
1 su bardağı süt.
1 yumurta.
1 çay bardağı sıvı yağ.
tuz.

Un, tuz ve ılık su ile hamur yoğuralım. Yarım saat kadar dinlendirelim, istediğimiz büyüklükde bezeler alıp yuvarlıyalım. Bezeleri sıra ile açalım, temiz bir sofra bezinin üzerinde biraz bekletelim.

Kuru soğanları yemeklik şekilde doğruyalım, büyükce bir tavada sıvı yağ ile kavuralım. Kıymayı ilave edelim, güzelce karıştıra karıştıra kavuralım. (Kıyma önce suyunu salacal sonra tekrar çekecek) Baharatlarını ilave edelim, ocağın altını kapatalım. Ayıkladığımız maydanozları doğrayıp kıymalı karışıma ekleyelim ve karıştırıp hafif soğumaya bırakalım.

Sos malzemelerinide derin bir karıştırma kabına koyalım ve tel çırpıcı ile güzelce çırpalım.

Sıra ile tepsimizin içine yerleştirelim. Tepsimizin altını yağlıyalım, yufkayı yerleştirelim. Yufka büyükse keserek orantılı bir şekilde yerleştirelim ( Benim yufkalarım biraz büyükdü ben keserek yerleştirdim.)
Yufkanın üzerine sos dan kaşık yardımı ile bolca dökelim. Kıymalı harçdan da orantılı bir şekilde serpelim. Tekrar yufka serelim, bu şekilde istediğimiz kalınlığa ulaşınca son yufkayı yerleştirip üzerine ya kalan sos dan yada benim gibi bol yoğurt sürün. 
200c* Altı, üstü kızatana kadar pişirin.    


Kıymalı börek, pişmeden  önce


Afiyet osun...

4 yorum:

  1. benim cocuklar da bayilir,eline saglik

    YanıtlaSil
  2. Elde açılan böreğin tadı çok daha güzel oluyor..
    Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Tahmini ne kadar un kullandınız acaba?

    Çok güzel görünüyor. Ellerinize sağlık.Bende denemek istiyorum.

    YanıtlaSil
  4. merhaba emel hanim bu müthis böreginizi bügün yaptim tek kelime le harika oldu evimizin favori böregi oldu acaba ic harci peynirli yada ispanakli olursa ayni sonucu alirmiyim hergün sayfanizi takip ediyorum yaptiginiz yemekler mükemmel tekrar tesekkürler bu arada bende almanyada yasiyorum ben neslihan

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...