7 Haziran 2011 Salı

Elmalı - Portakal Reçelli Kurabiye...

Elmalı kurabiye.
 Son anda planlanan günü güzel geçirmek için lezzetli yiyecekler kurtarıcıdır. Minik kuşun ( Berin) iki arkadaşı dün bizdeydi, akşamüstü benim arkadaşım geldi, sonrasında gece oturmasına bir arkadaşım geldi. Yedik içtik güzel sohpetler yaptık, plan yapsam bukadar güzel bir gün olmazdı diye düşünmeden edemiyorum...
Dünden beri gözüme takılan buruşmuş elmalar ziyan olmadan değerlendirsem diye düşünüyordum. Hemen harekete geçip bu güzel kurabiyeleri pişirdim. Kurabiyeler tadanlardan tam not aldı, hatta muhteşem bulundu bende arşivde bir yerde kaybolmadan hemen tarifi yazayım dedim.

İç harcı:
5-6 tane orta boy elma.
1 çay bardağı toz şeker.
1 su bardağı fındık vada ceviz ( mutfak roburunda iri çekilmiş)( ben fındık kullandım)
yarım çay kaşığı tarçın.

Elmaları soyalım, ayıklayalım, rendenin büyük tarafı ile rendeleyelim. Tavaya elmaları koyalım ve kavurmaya başlayalım. Bu arada toz şekeri ve fındıkları ilave edelim. elmalar suyunu salıp tekrar çekene kadar arada bir karıştırarak pişirelim. En son tarçın ekleyelim karıştıralım ve soğumaya bırakalım.


1 paket oda sıcaklığında tereyağı.
1,5 su bardağı pudara şekeri.
2 yumurta.
1 çay bardağı sıvı yağ (ben mısır özü yağı kullandım)
2-3 çorba kaşığı nişasta.
1 paket vanilya şekeri.
1 paket kabartma tozu.
aldığı kadar un.

Malzemelerin hepsini hamur yoğurma kabına sıra ile koyalım ve ele yapışmayan bir hamur olana kadar un ekleyelim. ( Hamur çok zor şekilleniyor, bu aşamada baya uğraşmak gerekiyor. Şekiller çok düzgün olmasada lezzet mükemmel ) Hamurdan parçalar koparıp elimizde açalım içine hazırladığımız elmalı harç dan koyalım ve kapatalım.( Dediğim gibi kapatma işlemi biraz uğraştırıcı ) Tepsiye pişirme kağıdı serelim va kurabiyeleri aralıklı olarak yerleştirelim.
180C* de Hafif pembeleşene kadar pişirelim, ılık iken üzerine pudra şekeri serpelim.

portakal kabuğu reçelli kurabiye.


Hamurun bir kısmını reçelli kurabiye yaptım, portakal kabuğu reçeli kullandım. Tavsiye ederim çok farklı bir lezzet oldu...


Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. ablacım ellerine sağlık olsun kurabiyeler pek güzel görünüyorlar:)
    sevgiler benden:)
    deniz-kalpkurabiye

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık Emel hanım kurabiyeler enfes mmm

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...