25 Eylül 2011 Pazar

Arnavut Ciğeri ( Kızarmış Patates ve Soğan Salatası )

Arnavut ciğeri.


Arnavut ciğeri, çok sevdiğim fakat ev ahalisinin kesinlikle yemediği bir yiyecek. Bu nedenden dolayı çok sık pişirmiyorum. Genelde Türkiye ye izine gittiğimizde, bizimkiler  benim için pişriyor bende afiyetle yiyorum. Üstelik çokda güzel ve lezzetli pişiriyorlar. Ben geçenlerde alışverişe gittiğimde yarım kg ciğer aldım, benim gibi ciğer seven  arkadaşımada (Emine) gel arnavut ciğeri pişirelim birlikde yiyelim dedim, sağolsun bana eşlik etti. Yarim kg ciğerden hem arnavur ciğeri hemde ciğer sote pişirdik afiyetle yedik harika olmuşdu.


250 gr çiğer ( dana ciğeri )
yeteri kadar un.
kızartmak için sivi yeğ.
tuz.
karabiber.
pul biber
kekik.

patates ( soyulmuş küp küp doğranmış, kızartılmış .)
soğan ( soyulmuş, doğranmış, tuz sumak ve maydonozla karıştırılmlş.)

Arnavut ciğeri.



Ciğerimizi doğrama tahtasının üzerine koyuyoruz, üzerindeki zarı temizliyoruz. Küp küp doğruyoruz, uygun bir kapda çiğerimizi unluyoruz sonra unlu çiğerimizi delikli bir kevgire koyup fazla unun sallayarak aliyoruz. Uygun bir tavada yeteri kadar sıvı yağı iyice kızdırıyoruz. Ciğerlerimizi içine bırakıp pişiriyoruz. Ciğerlerimizi kağık havlu serdiğimiz bir tabağa yagından süzdürerek koyalım. Hemen daha cok sıcakken tuz, karabiber, pul biber ve kekik serpelim ve karıştıralım.

Servis tabağına önce patatesleri yerleştiriyoruz, üzerine kızarmış arnavut ciğerlerimizi sonrasında soğan salatasını  yerleştiriyoruz. sıcak, ılık, soğuk servis yapabiliriz.

unlanmış ve fazla unu silkelenmiş dana ciğeri.



zarı temizlenmiş ve doğranmış dana ciğeri.


Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. offf ciğere bayılırım ellerine sağlık blogunu tanıdığıma sevindim takibindeyim

    YanıtlaSil
  2. Bir dana ciğeri toptancısı olarak tarifini ze denk geldik ve gerçekten süper yapmışsınız ellerinize sağlık teşekkürler.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...