20 Aralık 2011 Salı

Damla Çikolatalı Kurabiye.


Bu güzel kurabiyeler hem çok lezzetli, hemde yapimi çok kolay. Mutfağa girip çayın yanına çabucak bir atıştırmalık pişireyim derseniz ideal bir tercih olacakdır. Zira içerisinde damla çikolata olması çoçuklarında severek tüketmelerine vesile oluyor. Tecrübeyle sabitdir...

Damla Çikolatalı Kurabiye.
Malzemeler :

200gr oda sıcaklığında tereyağ. ( margarin de olabilir)
200 gr toz şeker.
2 yumurta.
1 paket kabartma tozu.
1 paket vanilya şekeri.
1 fiske tuz.
damla çikolata.
aldığı kadar un.
1 çay bardağı sıvı yağ. ( tarifte yokdu ben ekledim.)
3-4 çorba kaşiği nişasta.( tarifte yokdu ben ekledim.)

Yağ, yumurta, toz şekeri tel çırpıcı vada mikserle güzelce çırpalım. Un ve kabartma tozu hariç  diğer malzemeleri de katıp karıştıralım. Unumuzu ve kabartma tozumuzu  aşamalı olarak sıvı katışıma koyalım ve elimizle güzelce yoğuralım. Ele yapışmayan çokda sert olmayan bir hamur elde edelim. Enson damla çikolataları ilave edelim. (Mikdari kişinin kendi isteğine bağlı.) Çikolatalaraın hamura iyice girmesi için son kez elimizle yoğuralım. İstediğimiz büyüklükde ve şekilde kurabiye hamurumuzu şekillendirelim, fırın tepsimize aralıklı olarak dizelim.
 Önceden ısıtılmış 180C* Pembe, beyaz arası kalacak şekilde pişirelim. Eğer kurabiyelerimizin kızarmasından endişe ediyorsak, pişirme aşamasında üzerine yağlı kağat serebiliriz.

NOT: Ben kurabiyelerimi baş parmak kalınlığında ve büyüklüğünde yuvarladım, pişirdikden sonrada bir ucunu eritilmiş çokolataya batırdım. Yani tamamen kişinin kendi isteğine bağlı.

Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...