11 Ocak 2012 Çarşamba

Ayva Tatlisi. ( Cevizli )

Ayva tatlısı.

Bu senenin ilk ayva tatlısı!!! 
 Meyve tatlılarından en çok ayva tatlısını severim, malesef  ev hakıda hem ayvayı meyve olarak hemde tatlı olarak çok seviyor. Eve tatlı yapmak için aldığım ayva lar, tatlı olamadan tüketiliyor :)) Geçen haftalarda gelen misafirlerime bu ayva tatlısını pişirdim ve bizde ailece bu senenin ilk ayva tatlısını yemiş olsuk. Talının servisinde kaymak yada krema kullanmadım, yanına hindistan cevizli, sütlü irmik tatlısı hazırladım. İki tatlıyı birlikde servis yaptım ve görüntü çok güzel oldu, tavsiye ederim.
Ayva tatlımı standart ların dışında hazırladım. Normalde ayvalar ikiye bölünüp tatlı hazırlanır ve içerisine elmalı ceviz doldurulur. 

 Bu tarifimi de Porselen demlik çay saati 71. hafta etkinliğine ev sahipliği yapan yesilmutfaktantarifler.blogspot.com arkadaşımıza gönderiyorum ve  kolaylıklar diliyorum. Bol katılımlı  bir etkinlik olsun İnşallah.

Ayva tatlısı.

4 tane orta büyüklükde ayva. ( Kabukları soyulmuş, çekirdekli kısmı çıkarılmış, dört parçaya bölünmüş.)
1 su bardağı toz şeker.
su.
çok az gıda boyası. ( şerbet boyası)
ceviz. 

Ayva tatlısı.
Ayva larımızı tenceremize yerleştirelim, üzerine toz şekeri serpelim. Ayvaların üzerini örtecek kadar su ileve edelim ve pişirmeye bırakalım. Ayvaların piştiğinden emin olunca çay kaşığının ucu ile şerbet boyası ekleyelim ve boyanın ayvaları ve suyunu kırmızı renge boyamasını sağlıyalım. Hiç hırpalamadan ayvalarımızı uygun bir fırın kabına yerleştirelim. 
200C* de ayvaların üzeri hafıf kızarıp, suyuda koyulaşana kadar pişirilem. Fırından çıkarmadan 5-10 dakika önce elimizde iri iri parçaladığımız cevizlerimizi serpelim. ( cevizler ayvalarla birlikde fırında bir süze kalınca lezzerleri ikiye katlanıyor:)))
Ayva tatlımız pişme kıvamı gelince fırından çıkardatım ve soğuk servisyapalım.

Ayva tatlısı.


Afiyet olsun...


8 yorum:

  1. Gece gece ne güzel bir görüntü. Bu saatte nereden bulabilirim diye düşünmeye başladım. Ellerinize ve emeğinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Nefis görünüyor, nasıl da canım çekti, ellerine sağlık canım. Sevgiler...
    (Yemek Sevdam)

    YanıtlaSil
  3. nefis bir tatlı olmuş canım.rengide harika.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. etkinliğe katılımın için çok teşekürler tarifin yayında sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. AYVA TATLISINI ÇOK SEVERİM BENDE EN KISA SÜREDE YAPMAYI PLANLIYORUM ELLERİNE SAĞLIK.

    YanıtlaSil
  6. deyişik biraz,daha kolay,yapayım ,ellerine sağılık canım.

    YanıtlaSil
  7. O rengin güzelliği nedir öyle:)
    Bayıldım ben..
    Ellerine sağlık canım..
    Afiyet olsun inşAllah..

    YanıtlaSil
  8. ayva tatlısı çok güzel bir tatlıdır,sizinkide nefis olmuş ellerinize sağlık,iyi hafta sonları..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...