6 Ocak 2012 Cuma

Tırtıl Kurabiye. ( Çikolatalı )

Tırtıl kurabiye.


Bizim evde en çok pişen kurabiye dir, tırtıl kurabiye. Çocuklar çok seviyorlar, uzun süre tazeliğini koruduğu içinde, pişirip çikolatalamadan kapaklı  bir kutuda muafaza ediyorum. Misafirim gelecekse bir gün önce eritilmiş çikolataya batırıp süslüyorum. Çok basit, denemelisiniz. Daha önce tırtıl kurabiye tarifi yayınlamışdım, tarif aynı sadece ölçüleri değişik. Birde daha önce yuvarlak tırtıl kurabiye hazırlamıştım. Bu kurabiyelerde şekil farkı var fikir verir diye düşündüm...

Öğrendimki, (Porselen demlik çay saati 71. hafta ) Etkinliği başlatmış. Bende bu güzel tırtıl kurabiyelerimle katılayım diye düşündüm. Bu tarifi  yesilmutfaktantarifler.blogspot.com  gönderiyorum. Bol katılımlı bir etkinlik olmasını diliyorum kolay gelsin.

Malzemeler :
250 gr oda sıcaklığında margarin.
125 gr pudra şekeri.
1 çay bardağı sıvı yağ.
yarım çay bardağı nişasta.
2 yumurta.
1 paket vanilya şekeri.
1paket kabartmatozu.
aldığı kadar un.
portakal yada limon kabuğu rendesi.( isteğe bağlı )


Tırtıl kurabiye pişmeye hazır.
Tarif:
Un ve kabartmatozu hariç, malzemelerin hepsini karıştırma kabımıza koyalım ve güzelce karıştıralım. Karışıma yavaş yavaş un ilave edelim ve bu arada kabartma tozunu da koyalım. Yumuşak ele yapışmayan bir hamur elde etmeliyiz. hamurumuz kıvamına ulaşınca tırtıl kurabiye kalıbı ile şekil verelim.
180C* hafif pembeleşene kadar pişirelim. soğuması için kenarda bekletelim.
Tırtıl kurabiye kalıplarım.

Çikolata mızı benmari usulü eritelim. Soğuyan kurabiyelerimizin uçlarını ılık çikolataya batıralım. Sonrasında ya hindistan cevizi yada renkli şekerlemelere batıralım ve pişirme kağıdının üzerine koyalım. Orada soğuyup çikolatanın donmasını bekliyelim.

 


Afiyet olsun...


7 yorum:

  1. etkinliğe katılımın için çok teşekkürler tarifin yayında sevgiler. bekliyorum tariflerinizi.

    seni izlemeye aldım artık sık sık görüşürüz.

    YanıtlaSil
  2. Kurabiyeler nefis görünüyor, ellerine sağlık canım. Sevgilerimle...
    (Yemek Sevdam)

    YanıtlaSil
  3. ellerıne sağlık canım cok guzel olmus kurabıyeler

    YanıtlaSil
  4. ben bu kurabiyeleri çok seviyorum ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Biz bu kalipi nerden bulabiliriz peki ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. türkiye de zücaciye mazalarında bulabilirsiniz. ( mazaların pasta malzemesi reyonları oluyor, oralarda olabilir. yada tezgahtara tırtıl kurabiye kalıbı aradığınızı söyleyin yardımcı olacaklardır. ben bu şekilde tedarik etmiştim. birde daha büyük boy istiyorsanız demir, kaynak işleri yapanlardan rica edebilirsiniz. benim kalıbımım bir tanesi bu şekilde el yapımı ve ben onu daha çok beğeniyorum :))) daha iri tırtıllarım oluyor. inşallah yardımcı olabilmişimdir, hoşcakalın....

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...