25 Haziran 2012 Pazartesi

Çilek Reçeli...

Çilek Reçeli.


Reçel pişirmek aslında çokda zor değil, reçelimizin güzel olmasını istiyorsak kullandiğimiz meyvaların mevsiminde, olgun, çürüksüz olmasına özen göstermeliyiz. Birde pişirme ayarı ve süresini iyi ayarladıkmı, sorunsuz, kusursuz, lezzetli reçeller yapabiliriz...

Malzemeler :

1 kg çilek. ( ayıklanmış, güzelce yıkanmiş.)
1 kg toz şeker. ( ben 4 su bardağı kullandım. )
1 tatlı kaşığı limon suyu. ( yada çok az limon tuzu. )

Tarif :

Çileklerimizi tenceremize yerleştirelim, şekerimizi üzerine serpelim. Tenceremizin kapağını kapatıp akşamdan buzdolabına kaldıralım.
Tenceremizi ocağımıza alalım, altını açalım. Yüksek ısıda karıştırarak pişirmeye başlıyalım, bu arada üzerine çıkan köpükleri tahta kepçe yardımı ile toplıyalım. ( Reçelimize metal kaşık deydirmiyoruz.)
Reçelimizi 5-10 dakika kadar karıştırarak kaynatalım. Sonrasında altını kısalım, limonumuzu ekliyelim, arada karıştırarak pişirelim. Bu sürede yaklaşık 5- 10 dakika kadar sürüyor.

Not : ( Kesinlikle reçelimizi uzun süre kaynatmıyoruz, pişme süresi uzun olursa reçelimizin rengi pekmezimsi olur ve tadı kokusu kaçar. )
Ben reçel tenceremi murfak camımın önüne koyuyorum ve bir gün güneşte bekletiyorum, arada karıştırıp kıvamına bakıyorum. Reçelim piştiği tencerede durdukca biraz daha koyulaşıp kıvam alıyor...

Çilek Reçeli.


Afiyet olsun...

4 yorum:

  1. EN SEVDİĞİM REÇELDİR ELLERİNE SAĞLIK CANIM..

    YanıtlaSil
  2. Gecen hafta ben de yaptim,mis gibi yayiliyor kokusu pisirirken

    YanıtlaSil
  3. emelcim eline sağlık.bende kavanoz kavanoz yaptım inan.benim çocuklar sadece bu reçeli yiyior.sizde afiyetle yiyin inşallah.sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Çok severim çilek reçelini.Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...