19 Ocak 2014 Pazar

Bademli AY Kurabiyesi.

Bademli AY kurabiye.

Bu kurabiyeler bir harika, hani 'yemede yanında yat 'denirya işte tamda ondan. Bir arkadaşımda,
 ( Güler Balyer ) de yemiştim ve anında vurulmuştum. Tabikide hemen tarifi alıverdim.
Daha önce pişirmiştim ama bir sorun oldu. ( Ben yumurta sarısı yerine yanlışlıkla yumurtanın beyazını kullanmışım, tamamen dalgınlık. Onlarda fena olmadı ama olması gerektiği gibide olmadı malesef. ) Tam bir hayal kırıkığı :(
 Neyse bu hafta orjinal tarifi uyguladım, hemde tekrar tekrar konturol ederek. Sonuç muhteşem oldu diyebilirim. Yani ben çok sevdim, hemde hazırlamasıda çok meşakatli değil.
Tavsiye ederim hemde şiddetle :))


Bademli AY kurabiye.

Malzemeler :

3 yumurta sarısı.
500gr margarin.
3 paket vanilya şekeri.
1 paket kabartma tozu.
1 su bardağı pudra şekeri.
3 yemek kaşığı süt.
yaklaşık 1 kg un.
2 paket dilim badem. ( 1 pakeri toz badem de olabilir.) ( badem paketleri 200gr)

Bademli AY kurabiye.

Öncelikle teflon tavada, bademlerimizi hafif kavuralım ve soğumasını sağlıyalım...


Bademli AY kurabiye.

Karıştırma kabımıza margarin, pudra şekeri, yumurta sarısı, süt ve vanilya şekerini koyalım ve güzelce karıştıralım. Aşamalı olarak un ve kabartma tozumuzu ekleyelim. Son olarak bademlerimizide  ekleyip yoğuralım.
Hamurumuzdan parça kopartalım ve elimizle bastırarak parmak kalınlığında açalım. Çay bardağı yadımı ile ay şekli verim. Fırın tepsimize aralıklı olarak yerleştirelim.


Bademli AY kurabiye.

180 C* Hafif pembe, beyaz olacak şekilde pişirelim. Henüz ılıkken bol pudra şekeri koyduğumuz kasede iyice pudra şekerine bulayalım. ( Yani altı, üstü her tarafi pura şekerine bulanmalı.
Saklama kabımıza yerleştirelim...

Afiyet olsun...



2 yorum:

  1. Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
    cay-makineleri.com

    YanıtlaSil
  2. Emel hanımcığım merhaba. Bu ölçülerle yysklaşı kaç adet kurabiye oluyor benim için önemli de

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...