5 Mayıs 2018 Cumartesi

Kavala Kurabiyesi

Kavala Kurabiyesi

Hala Kavala kurabiyesi denemediyseniz çok şey kaçırıyorsunuz.
 Kurabiyeler adını Yunanistan ın Kavala şehrinden alıyor. Türkiye de ise Edirne nin meşhur bademli kurabiyesi Olarak biliniyor.
Eğer daha önce tadına bakmadıysanız, Israrla tavsiye ediyorum, deneyin bayılacaksınız:))

Sevdiğiniz bir dostunuzu ziyarete giderken,
yanınızda götürebileceğiniz en güzel hediye
kurabiye dolu bir tabaktır.

Kavala kurabiyesi, kolay bir kurabiye değil. Ben ön hazırlık bölümünü akşamdan yapıyorum, o zaman çok kolay oluyor tavsiye ederim.

Ön Hazırlık:
1 kg kadar unu büyükce bir tencere veya tavada kavuralım ( Bu işlemi sürekli karıştırarak orta hararetli ocak da yapmalıyız. Kavrulmuş unun kokusu gelene kadar, hafif renk değiştirene kadar)
yada unumuzu fırın tepsize yayalım ve fırında ara ara karıştırarak kavrulmasını sağlayalım.
1 kg unun hepsini kullanmak zorunda değilsiniz, artarsa başka bir kurabiyedede kullana bilirsiniz.

 Yaklaşık 300-400 gr bütün bademi bıçak yardımı ile 3-4 parçaya bölelim. (İri kıyılmış badem ) yine büyükce bir tavaya bademleri koyalım, orta hararetli ocakda bademlerimizi güzelce kavuralım.
yada bademlerimizi bütün olarak fırın tepsimize serelim ve fırında kavrulmalarını sağlayalım. soğuduktan sonra bıçak yardımı ile iri iri kıyalım.
   Un ve bademler soğuk olmalı.

Eğer bademiniz yoksa ceviz veya fındıkla da yapabilirsiniz. Belki orjinal olmaz ama ben denedim gerçekden çok lezzetli oluyor.


Kavala Kurabiyesi


Tarif:
250 gr tereyağı  (oda sıcaklığında) 
1,5 su bardağı pudara şekeri.
1 yumurta akı.(ben tüm koydum)
2 çorba kaşığı yoğurt. (ben cream fresh) de  koyuyorum yoğurt yerine  varsa.
1 çay bardağı sıvı yağ.
1 paket kabartma tozu.
1 paket vanilye şekeri.
yereri kadar kavrulmuş un.
 kavrulmuş badem.

Kavala Kurabiyesi
Büyük ce bir yoğurma kabına yumuşak tereyağ, pudra şekeri, yumurta, yoğurt, sıvı yağ, vanilya şekeri koyalım ve güzelce karıştıralım. Yavaş yavaş un ve kabartma tozunu ekleyelim  ve yoğuralım. Kurabiye kıvamını aldığında kavrulmuş bademleri ekleyelim tekrar yoğuralım bademler ve hamur iyice karışmalı. Hamur kulak memesi yumuşaklığında olmalı. Bardak yardımı ile ay şekli verelim tepsiye aralıklarla dizelim ve 180c* hafif pembeleşene kadar pişirelim.

Kavala Kurabiyesi
Kurabiyeler ılık iken bol pudra şekeri serpelim, altı üstü bol pudra şekeri ile kaplansın.

Kavala Kurabiyesi
NOT: Bu kurabiyeleri bu kadar lezzetli yapan, içerisine konulan  kavrulmuş un ve kavrulmuş badem. Bu kurabiyeleri yapmak isteyenler murlaka unu ve bademi kavurmalı, özellikle kavrulmuş un kurabiyeye helva lezzetide veriyor,  hatta hamura şekil verirken helva gibi göründüğü için azınıza bir parça atmak isteyebilirsiniz:)))

Kavala Kurabiyesi
Afiyet Olsun


2 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...